Aliments del Territori i Tu Fires i congressos Lleida Lleida

La Diputació impulsa el posicionament dels productes locals al mercat gastronòmic professional

12/11/2024

A l’Economix d’Onda Cero, amb el diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú; el tècnic del Patronat Ricard Lega; el gestor de clients de Cadí Cooperativa, Enric Virgili; la directora de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, Neus Brenuy, i el president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau

L’espai Economix d’Onda Cero ha analitzat l’impacte de la participació de les Terres de Lleida, Pirineu i Aran al Gastronòmic Fòrum Barcelona 2024, celebrat del 4 al 6 de novembre, una de les cites més importants al sector de la gastronomia, l’hostaleria i el foodservice.

El programa ha comptat amb la participació del diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú; el tècnic del Patronat Ricard Lega; el gestor de clients de Cadí Cooperativa, Enric Virgili; la directora de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, Neus Brenuy, i el president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau.

La Diputació de Lleida ha liderat la presència del territori al Gastronomic Forum, en el qual ha destacat el seu suport al sector agroalimentari i a la gastronomia local, amb la participació de 34 productors i restauradors lleidatans. Sota el lema “Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025”, el fòrum ha estat una plataforma clau per promocionar productes locals de qualitat, com vins, oli, formatges, carn, embotits i fruita dolça, emmarcats en distintius com DOP i IGP.

El diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmcia, Jordi Verdú, ha incidit en l’anunci que va fer el president Talarn, de la creació d’una marca unificada per als productes del territori, prevista pel 2025. I, també ha destacat la participació de la Diputació de Lleida al Rebost de Catalunya, un espai organitzat per Prodeca on productors de Lleida han ofert tastos i activitats interactives.

En el decurs del programa, Enric Virgili, de CADÍ, ha destacat com el Fòrum ha estat una oportunitat per donar visibilitat a la seva tradició làctia centenària, clau en la sostenibilitat del territori. Neus Brenuy, de l’INS Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, ha explicat com els alumnes van sorprendre amb tastos i menús creatius elaborats amb productes de proximitat. Finalment, Enric Dalmau, de la DOP les Garrigues, ha posat en valor el prestigi i la qualitat certificada de l’oli d’oliva verge extra de la comarca.

Tots han coincidit en l’impacte positiu d’aquest esdeveniment per ampliar mercats i reconeixement. Verdú també ha subratllat que amb aquest èxit, la Diputació referma el suport al sector agroalimentari i el compromís amb el desenvolupament sostenible i la dinamització econòmica. Una  aposta per l’excel·lència que a més de promocionar el territori ajuda a obrir nous mercats i reforçar el reconeixement internacional dels productes de Lleida, Pirineu i Aran.

Per la seva part, Ricard Lega, tècnic del Patronat de Promoció Econòmica ha explicat com, a través dels consells comarcals, es dona suport als productors amb eines com la Guia de Fires, allotjada al web del Patronat, i l’App amb les 197 activitats previstes per al 2024.

També s’ha posat en valor la participació d’empreses com MyChef, referent en tecnologia gastronòmica present a més de 50 països de món. Amb aquest èxit, la Diputació reforça el seu compromís amb els productors locals, posicionant-los com un referent al mercat gastronòmic professional.

ESCOLTA L’ENTREVISTA COMPLETA