Aliments del Territori i Tu Fires i congressos Lleida Lleida

El sector alimentari es reactiva

13/04/2022

Els salons tancaven portes dijous reunint 3.000 firmes, prop de 100.000 visitants i registrant un impacte econòmic de 180 milions d'euros.

La transformació digital i la sostenibilitat esdevenien eixos d'Alimentaria, on es constataven tendències com l'auge de les dietes d'origen vegetal.

Unes 3.000 empreses participants de 52 països, un impacte econòmic de 180 milions d'euros l uns 100.000 visitants.

Són xifres prou il·lustratives de la darrera edició d'Alimentaria&Hostelco, que abaixava el teló el passat dia 7. Firmes com Actel, BonÀrea, Argal, Cadí, Alemany, Flax&Kale, Torrons Vicens, Torrelsa, Olis Castelló o Torrons Virgínia, entre molts d'altres , aportaven l'accent lleidatà al certamen, que prenia com eixos la sostenibilitat i la transformació digital alhora que certificava l'auge de Ia proteïna vegetal. Tot plegat, amb la vista posada en la internacionalització.

Carnis, lactis. productes food service, aperitius i dolços. conserves, aliments ecològics i funcionals i productes de la dieta mediterrània són els sectors d'Alimentaria, on es van presentar més de 300 innovacions, moltes de Ies quals es podien tastar in situ. Innovacions que dominaven espais com The Alimentaria Hub, l'àgora sobre tendències i futur de l'alimentació. A més, la gastronomia revalidava la seua condició de pilar estratègic de la mà de The Experience Live Gastronomy, on 30 xefs de renom posseïdors de 36 estrelles Michelin van acreditar el seu bon ofici.

En paral·lel, la digitalització s'erigia en protagonista analitzant casos d'èxit en l'aplicació de la intel·ligència artificial, Big Dola i altres tecnologies. Un cicle de sessions abordava les darreres novetats d'aplicacions mòbils. comerç electrònic i màrqueting digital aplicats a la indústria alimentària.

D'altra banda, es posava el focus sobre el moviment 'plant-based', basat en dietes d'origen vegetal així com es presentaven alternatives a la carn.